پرسپولیس زلزله

چلسي- منچسترسيتي: توزيع اولين جام فصل


روبرتو مانچيني و روبرتو دي متئو، دوئل دو ايتاليايي براي کسب سومين جام قهرماني براي تيم هايشان.


    بعد ازحضور خوان ماتا در اردوي تيم المپيک اسپانيا در بازيهاي المپيک لندن، بعيد است که او دراين بازي به ميدان برود. از همين رو احتمالا روبرتو دي متئو تيمش را با ترکيب 3-3-4 روانه ميدان خواهد ساخت و رائول ميرلس در کنار فرانک لمپاردو جان اوبي ميکل در خط مياني قرار خواهند گرفت.

راميرس و ادن آزارد هم احتمالا در کنار فرناندو تورس در خط حمله خواهند بود  و مربي ايتاليايي براي انتخاب بين گري کيهيل و داويد لوئيز در خط دفاعي تيمش مردد است. مارکو مارين هم شانس حضور دراين بازي را به دليل مصدوميت از ناحيه همسترينگ از دست خواهد داد.

 

از سوي ديگر، تيم روبرتو مانچيني، هنوز و در طول اردوي پيش فصل با ترکيب ثابتي به ميدان نرفته و پيش بيني ترکيب اصلي اين تيم براي ديدار امشب کاميونيتي شيلد کار سختي است.

به دليل حضور در رقابتهاي يورو2012، حضور برخي بازيکنان از جمله سمير نصري و نايجل دي يونگ در پس پرده اي از ابهام است و ونسان کمپاني هم هنوز از بند مصدوميت رها نشده و بعيد است که مربي سيتي درمورد او ريسک کند.پس احتمالا کولو توره را در زمين مسابقه خواهيم ديد.

داويد سيلوا و ماريو بالوتلي با تيمهاي ملي کشورهايشان تا بازي فينال يورو2012 پيش رفتند و احتمالا در ميان بازيکنان ذخيره خواهند بود.

يايا توره، سرخيو آگوئرو و کارلوس تبس به طور کامل در اردوي پيش فصل حضور داشتندو احتمالا در ترکيب اصلي حضور خواهند داشت. گرث بري مصدوم است و ميکا ريچاردز هم احتمالا بعد از حضور در ترکيب تيم بريتانيا در المپيک، دراين بازي به ميدان نخواهد رفت.

 


 *** آيا مي دانستيد؟

*در ديدار سال گذشته کاميونيتي شيلد، منچسترسيتي با نتيجه 2-3مغلوب منچستريونايتد شد ولي سه بار و در سالهاي 1937، 1968 و 1972 در اين ديدار به پيروزي رسيده و جام را به خانه برده. 

*ويلا پارک، ورزشگاه خانگي استون ويلا، ميزبان امسال کاميونيتي شيلد است  ؛ چرا که ورزشگاه ومبلي اين روزها ميزبان بازيهاي المپيک لندن است.

*اين ديدار براي اولين بار بعد از سال 1973 که در زمين سابق سيتي (مين رود) برگزار شد، در خارج از ورزشگاه هاي ملي برگزار مي شود .ورزشگاه هاي ملي بريتانيا، يا ورزشگاه ومبلي لندن است و يا ورزشگاه ميلنيوم ولز 

*مين رود در مجموع5 بار ميزباني بازيهاي کاميونيتي شيلد را برعهده داشته و اين بازي بيش از هر ورزشگاه ديگري در استمفورد بريج برگزار شده.


*فصل گذشته چلسي موفق شده بود تا در خانه سيتي را شکست دهد ولي در ورزشگاه الاتحاد با همان نتيجه (1-2 ) مغلوب آبي آسماني ها شد. 


*در مجموع آبي هاي لندن از نظر آماري برتر از سيتي هستند و توانسته اند 55 بارتيم حريف را شکست دهند و اين درحالي است که در طول تاريخ سيتي به 43 برد مقابل چلسي دست يافته و36 بار هم مصاف اين دو تيم با تساوي به پايان رسيده.


*چلسي تا به اينجا 4بار به قهرماني کاميونيتي شيلد دست يافته و سه تا از اين 4 قهرماني در قرن بيست و يکم به دست آمده ( در سالهاي 2000، 2005، و 2009) . آنها در سال 1955 هم به قهرماني کاميونيتي شيلد دست يافته بودند.


*روبرتو دي متئو، براي اولين بار در ديداري رسمي به عنوان مربي دائمي چلسي ( و نه مربي موقت) روي نيمکت هدايت اين تيم خواهد نشست و بعداز کارلو آنچلوتي، کلوديو رانيري و جيانلوکا ويالي، چهارمين مربي ايتاليايي استمفورد بريج خواهد بود.





 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: